Σωσώ Παπαδήμα, η απόλυτη villain

Σωσώ Παπαδήμα

Στο άκουσμα της είδησης του θανάτου της ηθοποιού Καίτης Κωνσταντίνου στις 10 Μαρτίου 2025, όλοι νιώσαμε μια παγωμάρα. Η αγαπημένη ηθοποιός, με μια καριέρα 3 δεκαετιών στην τηλεόραση, το θέατρο και τον κινηματογράφο, είχε παίξει σε πολλούς ρόλους και πάντα έδινε τον καλύτερό της εαυτό για να αποδώσει τον εκάστοτε χαρακτήρα. Είτε υποδυόμενη μια γυναίκα που έκανε φυλομετάβαση στο “Κάπου σε Ξέρω”, είτε ως η ξινή Δέσπω στο “Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο”, είτε ως Πειραιώτισσα πεθερά, παθιασμένη με τον Ολυμπιακό στις “Επτά Θανάσιμες Πεθερές”, η Καίτη Κωνσταντίνου ξεχώριζε με την παρουσία της. Ωστόσο, όλες/οι μας θα την μνημονεύουμε αιώνια για τον ρόλο της ως Σωσώ Παπαδήμα στα “Εγκλήματα”.

 

Πριν τα πούμε, όμως, πιο αναλυτικά για την Σωσώ Παπαδήμα, λίγα λόγια για τα “Εγκλήματα”. Αρχικά, κανένα κανάλι δεν ήθελε να επενδύσει στη σειρά, λόγω του μακάβριου θέματός της. Αλλά ακόμα και όταν τελικά ο ΑΝΤ1 πείστηκε να αποκτήσει τα δικαιώματα της σειράς, τα πρώτα επεισόδια είχαν χαμηλή θεαματικότητα και η σειρά παραλίγο να κοπεί. Ευτυχώς για εμάς, η σειρά μετά το νωθρό ξεκίνημα, άρχισε να πηγαίνει πολύ καλά and the rest is history.

 

Το σενάριο είναι του Λευτέρη Παπαπέτρου (που μας έχει χαρίσει και το Είσαι το Ταίρι Μου μεταξύ άλλων) ενώ κάθε χαρακτήρας είναι ξεχωριστός και αγαπημένος [έχουμε γράψει άλλο άρθρο για τους αγαπημένους μας χαρακτήρες από τα Εγκλήματα (βέβαια όλοι τη Σωσώ θέλαμε να βάλουμε, αλλά χώσαμε και τους υπόλοιπους για να υπάρχει ποικιλομορφία)].

 

ΓΙΑΤΙ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗ ΣΩΣΩ ΠΑΠΑΔΗΜΑ;

 

Η Σωσώ Παπαδήμα είναι μια μεσοαστή νοικοκυρά, βαλτωμένη σε έναν γάμο χωρίς καμία προοπτική. Όταν αντιλαμβάνεται ότι ο άντρας της την απατά, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση και κάνει τα πάντα για να τον σκοτώσει, ωστόσο, αποτυγχάνει συνέχεια. Είναι αυτονόητο (αλλά καλό είναι να το αναφέρουμε) ότι δεν είχε υπάρξει ξανά στην ελληνική τηλεόραση τέτοιος ρόλος σε κωμική σειρά (δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα Εγκλήματα είναι η πρώτη μαύρη κωμωδία που είδαμε στην ελληνική τηλεόραση).

 

(Πριν συνεχίσουμε για την Σωσώ, απλά επειδή το διάβασα σε πάρα πολλά ποστ και άρθρα στο διαδίκτυο. Η ιδιωτική ελληνική τηλεόραση των 90’ς δεν ήταν τόσο συντηρητική όσο πιστεύουμε σήμερα ότι ήταν. Απαράδεκτοι, Ντόλτσε Βίτα, Το Δις Εξαμαρτείν, Δυο Ξένοι, Οι Μεν και οι Δε, μια χαρά προχωρημένες σειρές ήταν για την εποχή τους, συζητώντας με εξαιρετικό χιούμορ και μοναδικούς ηθοποιούς την κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας. Η οποία ελληνική κοινωνία, εφόσον είχε φράγκα, δεν είχε πρόβλημα και αν θα προβάλλονταν στις σειρές τρανς άτομα, σεξεργάτριες και άλλες κοινωνικές ομάδες που ήταν στο περιθώριο. Πόσες σημερινές σειρές μπορούν να το αντιπαρατάξουν αυτό και δη μέσω της κωμωδίας;)

 

Πάμε πάλι πίσω στη Σωσώ Παπαδήμα. Είναι μια γυναίκα που ζει μέσα στην ματαίωση και έχοντας ήδη χάσει τα νιάτα της, θέλει να πάρει το αίμα της πίσω. Αν η σχέση του Αλέκου με τη Φλώρα είναι μια επαναδιεκδίκηση των χαμένων ερώτων της εφηβείας και της ελπίδας για μια δεύτερη ευκαιρία, η Σωσώ Παπαδήμα είναι το ακριβώς αντίστροφο. Εφόσον βρίσκεται μέσα σε ένα καταπιεσμένο περιβάλλον (παρόλο που η ίδια έχει βάλει εκεί τον εαυτό της), πλήττει αλλά θέλει και να πλήξει τους άλλους.

 

Το arc της Σωσώς Παπαδήμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Από μια γυναίκα που δεν την προσέχει κανείς (θυμηθείτε στα πρώτα επεισόδια πως ντύνεται και πως μιλάει) εξελίσσεται σε ένα άτομο αρκετά επικίνδυνο που ανακαλύπτει έναν κόσμο στον οποίο δε θα περίμενε κανείς από μια νοικοκυρά (επαφή με πληρωμένους δολοφόνους και εκτέλεση δολοφονίων, kinky σκηνικά, να προκαλεί τρόμο σε όποιον την γνωρίζει κοκ.) Θα μπορούσαμε να πούμε ότι όπως ο Walter White έγινε από ένας δασκαλάκος χημείας σε βαρόνο ναρκωτικών, έτσι και η Σωσώ Παπαδήμα εξελίχθηκε από μια “ασήμαντη” νοικοκυρά στην μετενσάρκωση του απόλυτου κακού.

 

Τίποτα απ’όλα τα παραπάνω δε θα μπορούσε να γίνει φυσικά αν δεν ενσάρκωνε αυτόν τον ρόλο η Καίτη Κωνσταντίνου. Ο τρόπος με τον οποίο μπορούσε να μετατρέψει κάτι οικείο σε μακάβριο, είναι μοναδικός. Οι κινήσεις της μέσα στον χώρο, δείγμα μεγάλου ταλέντου και θεατρικής αντίληψης (παρόλο που ξεκίνησε σπουδές στο Θέατρο σε μεγάλη ηλικία, αφού είχε πρώτα σπουδάσει και δουλέψει ως φιλόλογος). Η κωμική της φλέβα και το πως πετάει τις ατάκες, την τοποθετούν στο πάνθεον των (αντι)ηρωιδών που αγαπήσαμε.

 

Αλλά φτάνει με το πολύ μπλα μπλα, ώρα να δούμε σε βίντεο τις καλύτερες στιγμές της Σωσώς Παπαδήμα στα Εγκλήματα για να δούμε και με αποδείξεις γιατί είναι ο καλύτερος χαρακτήρας που εμφανίστηκε ποτέ στην ελληνική τηλεόραση.

 

Τα best of της Σωσώ Παπαδήμα

  1. Πλήττω

 

Το απόσπασμα που η Σωσώ ΠΛΗΤΤΕΙ είναι ίσως το κορυφαίο στην ελληνική τηλεόραση (βασικά κοντράρεται στα ίσα με την Ντένη Μαρκορά από τους 2 Ξένους στο αστυνομικό τμήμα μετά τη σύλληψή της). Μέσα σε 3:30 λέπτα, έχει πάρει τηλέφωνο σχεδόν όλους τους χαρακτήρες της σειράς για να τους κάνει ανελέητο bullying. Αποκορύφωμα το πρώτο τηλεφώνημα στην Πολεοδομία για να καταγγείλει τη φίλη της την Πέπη.

 

       2. Αλέκο, ήρθαν οι Βλάχοι!

 

Ο Φωτάρας είναι προσωπική μου αδυναμία και κάθε φορά που ήταν στην ίδια σκηνή με την Σωσώ, η τελευταία απλά κεντούσε με τις ατακάρες. Στην πρώτη γνωριμία τους, η Σωσώ Παπαδήμα δίνει ρεσιτάλ (αγαπημένες σκηνές βέβαια και στην Μάλτα).

 

      3. Η ταβέρνα στη Μάλτα

 

Αφού την ανέφερα πιο πάνω τη σκηνή με την ταβέρνα στη Μάλτα, απλά δείτε 2 λεπτά απόλυτης τρασίλας. Κάπου εδώ απλά να αναφέρω πως η δουλειά των ενδυματολόγων, μακιγιέζ και κομμωτριών στην εμφάνιση της Καίτης Κωνσταντίνου ήταν εξαιρετική και αναδείκνυαν ακόμη πιο δυναμικά τον χαρακτήρα της Σωσώς.

 

        4. Ποιανού είναι το παιδί Φλώρα;

 

Χτυπάει το θυροτηλέφωνο. Το σηκώνει η Φλώρα και είναι η Σωσώ. Το επόμενο πλάνο που βλέπουμε από το ματάκι της πόρτας την Σωσώ με αλυσοπρίονο είναι για Όσκαρ. Καλά όλη η σκηνή είναι επική, απλά η εισαγωγή είναι μοναδική.

 

       5. Ο Υπνωτισμός της Σωσώς Παπαδήμα

 

Τα λέγαμε πιο πάνω ότι η Καίτη Κωνσταντίνου ήταν φιλόλογος. Μια χαρά τα μιλάει και τα λατινικά στην σκηνή. Ο τρόπος με τον οποίο πάντως αλλάζει η χροιά της φωνής της είναι ανεπανάληπτος και μόνο λίγες ηθοποιοί θα μπορούσαν να το κάνουν με τόση φυσικότητα.

 

      6. Άντε Γεια

 

Το αποχαιρετιστήριο γράμμα στον Αλέκο όταν τον θεωρούσαν νεκρό. Έτσι πως έγιναν τα πράγματα, ο Κώστας Κόκλας θα το διαβάσει αυτό στην Καίτη Κωνσταντίνου.

 

        7. Τα δηλητηριώδη χόρτα

 

Κάθε συνάντηση με τον Ηλία είχε ατακάρες, όπως εδώ που μαθαίνει για τα λούμπινα, τον μανδραγόρα και τα βρωμόχορτα. Και όλα αυτά σε prime time προβολή (και μεσημέρια στις επαναλήψεις).

 

       8. Ψάχνοντας την Πίτα

 

Μπορεί η Σωσώ Παπαδήμα να είναι σκ@@@ψυχος χαρακτήρας, αλλά κυρίως τον Αλέκο θέλει να δει νεκρό. Και πραγματικά νοιάζεται να μην πεθάνει ο Φωτάρας, που είχε πάρει την πίτα από τον Αλέκο. Η σκηνή που πλακώνει στα χαστούκια την Κορίνα είναι υπέροχη.

 

9. Γενέθλια Αλέκου (και θάνατος Μιχαλάκη)

 

Έχει σχεδιαστεί ο θάνατος του Αλέκου από την Σωσώ και τον Τζόνι. Και πάει ο Μιχαλάκης και τους το χαλάει. Απλά δείτε το τελευταίο δευτερόλεπτο του βίντεο που η Σωσώ καταλαβαίνει ότι ο Μιχαλάκης έχει πιει το δηλητηριασμένο κρασί που προορίζονταν για τον Αλέκο. Λέει μόνο “Μιχαλάκη”. Η φωνή της και το βλέμμα της είναι από τα πιο σπαρακτικά που έχουμε δει ποτέ. Γιατί παρόλο που τον υποτιμούσε, μετά τον αγάπησε τον Μιχαλάκη, και ας του συμπεριφερόταν άσχημα.

 

10. Η Σωσώ νανουρίζει

 

Σωσώ Παπαδήμα + Μάνος Χατζιδάκις = L.F.E.

 

11. Επικός Έλεγχος Τσάντας


Η σωστή η μάνα προσέχει τι κουβαλάει το παιδί της στο σχολείο.

 

12. Το τέλος

 

Ένας από τους δεκάδες λόγους που τα Εγκλήματα λατρεύτηκαν τόσο πολύ ήταν και οι απίστευτες μουσικές που είχαν. Αλλά το φινάλε είναι απίστευτο. “Τόσα Καλοκαίρια”, “Ουρανε Που Περνάς” και “Φωτογραφία” (και είχε προηγηθεί πιο πριν το Βαλς των Χαμένων Ονείρων μεταξύ Αχιλλέα και Φλώρας).

 

Σε ευχαριστούμε για όλα κυρία Καίτη Κωνσταντίνου. Έχεις μπει στο πάνθεον. Και εκεί θα μείνεις για πάντα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Cult24

Cult
24

Συνεργαστείτε
μαζί μας