Grand Theft Auto III: Το Παιχνίδι που Άλλαξε τον Κόσμο του Gaming

Grand Theft Auto III

Το Grand Theft Auto III (GTA III) είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς τίτλους στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών και ίσως και το πιο σημαντικό παιχνίδι που κυκλοφόρησε, τουλάχιστον για τις κονσόλες 6ης γενιάς.

Κυκλοφόρησε από τη Rockstar Games στις 22 Οκτωβρίου 2001, αρχικά για το Playstation 2 και άλλαξε για πάντα τον χώρο, καθιερώνοντας το open-world είδος ως βασικό στοιχείο των σύγχρονων παιχνιδιών.

Κατεβάζοντας την κάμερα σε 3rd person, στο ύψος του δρόμου, το GTA III ξέφυγε από τα όρια ενός παιχνιδιού δράσης, κι έγινε μια εμπειρία που επαναπροσδιόρισε το τι μπορεί να είναι ένα βιντεοπαιχνίδι.

Η Πόλη και η Πλοκή

Το GTA III διαδραματίζεται στο Liberty City, μια φανταστική πόλη εμπνευσμένη από τη Νέα Υόρκη. Ο παίκτης παίρνει τον έλεγχο του Κλοντ, ενός σιωπηλού πρωταγωνιστή που προδίδεται από τη συνεργό και σύντροφό του και καταλήγει να βρεθεί στη μέση ενός σκοτεινού κόσμου γεμάτου εγκλήματα, διαφθορά και εκδίκηση.

Η πλοκή ξεκινά με μια ληστεία τράπεζας που πάει στραβά, οδηγώντας τον ήρωα να συνεργαστεί με διάφορες εγκληματικές οργανώσεις για να επιβιώσει και να αναρριχηθεί στον υπόκοσμο.

Όπως εξελίσσεται η ιστορία, ο παίκτης αναλαμβάνει αποστολές που περιλαμβάνουν από ληστείες και εκτελέσεις, μέχρι αποστολές μεταφοράς και καταστροφής, προσφέροντας μεγάλη ποικιλία.

Το Gameplay και οι Καινοτομίες

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, Το GTA III ήταν το πρώτο παιχνίδι της σειράς που εισήγαγε την τρισδιάστατη (3D) προοπτική, παρέχοντας στους παίκτες έναν πλήρως ανοιχτό κόσμο για εξερεύνηση.

Αυτό το στοιχείο άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι παίκτες αλληλεπιδρούσαν με το περιβάλλον ενός παιχνιδιού. Η ελευθερία κινήσεων, η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε κύριες αποστολές και δραστηριότητες στον ανοιχτό κόσμο, καθώς και η χρήση οχημάτων, έκαναν το παιχνίδι ξεχωριστό.

Για πρώτη φορά σου δίνονταν η ευκαιρία να κλέψεις αυτοκίνητα, να συμμετάσχεις σε κυνηγητά με την αστυνομία, να αγοράσεις όπλα, ή απλώς να περιφέρεσαι  στην πόλη, κάνοντας μπάχαλα.

Το παιχνίδι εισήγαγε επίσης ένα σύστημα διαχείρισης εγκληματικότητας, όπου οι πράξεις του παίκτη μπορούσαν να αυξήσουν ή να μειώσουν την προσοχή της αστυνομίας, στέλνοντας όλο  και ισχυρότερες δυνάμεις για να σε περιορίσουν.

Τα Γραφικά

Για την εποχή του, τα γραφικά του GTA III ήταν εντυπωσιακά. Μπορεί σήμερα να μοιάζουν ξεπερασμένα, μιλάμε όμως για το 2001, και για τότε, η λεπτομέρεια στον σχεδιασμό της πόλης, των χαρακτήρων και των οχημάτων ήταν κάτι πρωτοποριακό. Η  Liberty City έμοιαζε μια ζωντανή πόλη, με περαστικούς που αντιδρούσαν στον παίκτη, οχήματα που ακολουθούσαν κανόνες κυκλοφορίας, και μια ατμόσφαιρα που εναλλασσόταν μεταξύ ημέρας και νύχτας.

Η Μουσική και τα ηχητικά εφέ

Ο ήχος και η μουσική συνέβαλαν εξίσου στη δημιουργία της καθηλωτικής εμπειρίας. Τα ηχητικά εφέ ήταν το κάτι άλλο, με τις φωνές, τα επιφωνήματα και τις διαφορετικές προφορές των διάφορων πρωταγωνιστών, τους ήχους των όπλων και των αυτοκινήτων, να το κάνουν ξεχωριστό.

Όμως, αν για κάτι θα άξιζε να αφιερωθεί ολόκληρο άρθρο για το GTA, είναι η μουσική.

Πραγματικά, είναι ατελείωτα τα τραγούδια που μας έμαθε αυτή η σειρά παιχνιδιών, και φυσικά, το GTA III δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Νομίζω ότι δεν είμαστε καθόλου λίγοι αυτοί οι οποίοι απολαμβάναμε το ίδιο με τις αποστολές ή το μπάχαλο, το να κλέβουμε ένα αμάξι και απλά να ακούμε τις μουσικάρες που έπαιζαν οι σταθμοί στο ραδιόφωνο.

Μάλιστα, οι σταθμοί δεν είχαν μόνο μουσική, αφού ανάμεσα στα κομμάτια έπαιζαν και τρομερά σποτάκια, με πολύ χιούμορ, που έκαναν την εμπειρία πολύ πολύ διαφορετική από ότι είχαμε μάθει μέχρι τότε.

Η συνολική επιρροή του Grand Theft Auto III

Το GTA III δεν ήταν απλώς ένα επιτυχημένο παιχνίδι, αλλά πραγματικά, μια πολιτιστική επανάσταση. Από την κυκλοφορία του και μετά, τα open world παιχνίδια δεν έχουν σταματήσει να κερδίζουν έδαφος και η ελευθερία επιλογών έγιναν έμπνευση για αμέτρητους τίτλους που ακολούθησαν, δημιουργώντας μερικά από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του gaming, όπως τα υπόλοιπα της σειράς, τη σειρά Assassin’s Creed, το Red Dead Redemption και πολλά ακόμα.
Επιπλέον, το παιχνίδι έθεσε νέες βάσεις στην αφήγηση ιστοριών και στην ανάπτυξη χαρακτήρων.

Αντιδράσεις

Φυσικά, υπήρξαν κι αντιδράσεις. Η βία, η απεικόνιση εγκληματικών πράξεων και η χρήση αμφιλεγόμενων θεμάτων προκάλεσαν έντονη κριτική από πολιτικούς, δημοσιογράφους και γονείς με αποτέλεσμα να γίνει ένας από τους πιο συζητημένους τίτλους της εποχής του, πράγμα που βέβαια, μάλλον καλό του έκανε.

Πραγματικά, ακόμη κι αν δεν έβγαζε τίποτα στη συνέχεια, θα άξιζε να μνημονεύουμε τη Rockstar στον αιώνα τον άπαντα για αυτή και μόνο τη σειρά παιχνιδιών, που άλλαξε το gaming για πάντα. Δεν είναι FIFA ή Football Manager, αλλά κι αυτό, με τον τρόπο του έχει αλλάξει τις ζωές μας και την Καλτ κουλτούρα συνολικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Cult24

Cult
24

Συνεργαστείτε
μαζί μας