Heat (1995)

Heat

Στις 01/04/2025 έφυγε ο Βαλ Κίλμερ από τα κόσμια. Ένας σπουδαίος ηθοποιός που έπαιξε σε ιστορικές ταινίες και μία από αυτές, είναι φυσικά το Heat.

H ταινία

Το Ηeat είναι ένα διαμάντι του 90’s Χόλιγουντ και όχι μόνο. Δεν είναι μόνο η σπουδαία σκηνοθεσία, η δράση της ταινίας με την σοφή απουσία σάουντρακ όταν πρέπει και τον εκπληκτικό ήχο των όπλων, που έγραψε ιστορία.

Είναι η καλή συνύπαρξη των Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Αλ Πατσίνο (θα έπαιζαν αργότερα στο Righteous Kill, που δεν θυμάται κανένας αλλά και στο Irish Man που δίχασε το κοινό).

Για όσους δεν το έχουν δει, στο μπλε Λος Άντζελες (λόγω της φωτογραφίας, μοναξιάς και αβεβαιότητας που το περιβάλλει) ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο παίζει τον Νιλ ΜακΚόλεϊ, έναν αδυσώπητο επαγγελματία ληστή που, μαζί με την αφοσιωμένη σε αυτόν ομάδα του, οργανώνουν ληστείες υψηλού επιπέδου. Αντίθετα με την ομάδα του, ο Νιλ επιλέγει να μην έχει κανένα συναισθηματικό δεσμό: το μότο του είναι ότι δεν πρέπει να δεθείς με τίποτε που θα σε κάνει να μην φύγεις μέσα σε 30” όταν θα κινδυνέψεις. Στην ομάδα του και σε τρίτο ρόλο στο έργο, είναι ο αδίστακτος Κρις (Βαλ Κίλμερ), που έχει συζυγικά προβλήματα αλλά δεν αντέχει χωρίς τη γυναίκα και τον γιο του. Έχει χρέη και χρειάζεται να “δουλεύει” για τον Νιλ μεν, αλλά τρελαίνεται για την δράση και τη φύση της δουλειάς τους. Για τον Κρις, ο Νιλ είναι φίλος και πατέρας μαζί. Το ίδιο εκστασιασμένος με την δράση είναι και ο τρίτος της παρέας, ο Μάικλ. Σύμμαχος του ΜακΚόλεϊ και όπως φαίνεται, προσωπικός του ευεργέτης και αντίστοιχα σαν πατρική φιγούρα είναι ο Νέιτ (ο Γιον Βόιτ προσθέτει πάντα ένα κύρος), που έχει τις άκρες για τα πάντα.

Αντίπαλός τους είναι ο αστυνομικός που τους καταδιώκει, ο Βίνσεντ Χάνα (Αλ Πατσίνο), που αντιμετωπίζει και αυτός συζυγικά προβλήματα.

Οι δύο πλευρές θα γνωριστούν (κυριολεκτικά) και θα συνειδητοποιήσουν ότι η σύγκρουσή τους είναι αναπόφευκτη.

Δεν ξέρουμε (αν και μπορούμε να φανταστούμε) τι συναισθήματα γέμισε τους θεατές η παρακάτω σκηνή, όταν οι δύο θρύλοι θα έπαιζαν για πρώτη φορά μαζί στην ίδια σκηνή.

Δύο άνθρωποι που είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος: αφοσιωμένοι στη δουλειά τους, έχουν απορρίψει κάθε προσπάθεια για “κανονική ζωή” και η δική τους η ζωή είναι αυτή που τους κάνει να συνεχίζουν. Σέβονται απεριόριστα ο ένας τον άλλον και υπό άλλες συνθήκες, θα ήταν φίλοι. Πέρα από την αγάπη τους γι’αυτό που κάνουν, ήταν και οι δύο πεζοναύτες στο παρελθόν.

Αυτή και φυσικά, η παρακάτω σκηνή με την εντυπωσιακή ληστεία και την μάχη, έγραψαν ιστορία και ανήκουν στις πιο γνωστές κινηματογραφικές στιγμές.

Ωστόσο, πέρα από την δράση, υπάρχουν μερικές σκηνές που όταν ξαναβλέπεις την ταινία, δίνουν την δική τους πινελιά στο χαοτικό και ψυχοφθόρο Λος Άντζελες της ταινίας, όπως η παρακάτω με τον ΜακΚόλεϊ να κερδίζει με τον σεβασμό του τον παλιό του φίλο ξανά πίσω στην δράση, όταν ο ίδιος έλεγε πριν στην γυναίκα του ότι δεν έχει κανένα λόγο να είναι περήφανη γι’αυτόν.

Και φυσικά το χέρι της Σαρλίν στον Κρις.

Η αλήθεια είναι ότι η ταινία πάσχει σεναριακά, χωρίς να αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Η προσθήκη της γυναίκας που έχει σχέση με τον ΜακΚόλεϊ δεν πείθει σε κανένα σημείο ότι μπήκε στην ζωή του τόσο σύντομα χρονικά και συναισθηματικά και προσφέρει μόνο στο να κάνει πράξη ο ήρωας το μότο του.

Μερικές πληροφορίες

Το λουκ του Αλ Πατσίνο βασίστηκε στον Πατ Ράιλι με τα Αρμάνι σακάκια και τα καλοχτενισμένα αστραπερά μαλλιά. Σε προηγούμενη εκδοχή του σεναρίου υποτίθεται ότι είχε πρόβλημα εθισμού στην κοκαϊνη, κάτι που εξηγεί τις εκρήξεις θυμού και τους αποτυχημένους γάμους του.

Στα καλά του ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ήταν method actor με τα όλα του. Ο σκηνοθέτης Μάικλ Μαν είχε εντυπωσιαστεί με τον Ντε Νίρο να ρωτάει συνέχεια “γιατί γίνεται αυτό”, “γιατί συμπεριφέρεται έτσι”. Ο Ντε Νίρο επέμενε ο ήρωάς του να φοράει γκρι ή μαύρα ώστε να χάνεται στο πλήθος και να μην γίνεται αντιληπτός.

Η Έιμι Μπρένεμαν, που παίζει την Έιντι, την κοπέλα του ΜακΚόλεϊ, απέρριψε στην αρχή το σενάριο γιατί απεχθάνονταν την βία. Ο Μάικλ Μαν την έπεισε ότι για ακριβώς αυτόν τον λόγο ήταν η κατάλληλη. Και πάλι, πιστεύουμε ότι δεν την βοήθησε καθόλου το σενάριο.

Η Άσλει Τζουντ, που παίζει την Σαρλίν, τη γυναίκα του Κρις, υποτίθεται ότι ήταν ιερόδουλος στο παρελθόν. Για τις ανάγκες της ταινίας, ο Μάικλ Μαν της ζήτησε να συναντήσει επαγγελματίες ιερόδουλες.

Οι πρωταγωνιστές συνάντησαν αστυνομικούς και εγκληματίες στη φυλακή ώστε να μπουν στο πετσί του ρόλου τους.

Το “She’s got a great *ss! And you’ve got your head all the way up it!” του Πατσίνο ήταν αυτοσχεδιασμός και ξάφνιασε κανονικά τον συμπρωταγωνιστή του στη σκηνή.

Μετά από πρόταση του Ντε Νίρο, αυτός και ο Πατσίνο δεν πρόβαραν την σκηνή στην καφετέρια. Για να δημιουργήσουν την ατμόσφαιρα που ήθελαν, απλώς εμφανίστηκαν έχοντας μάθει τις γραμμές και άρχισαν να παίζουν.

Η ανταλλαγή πυροβολισμών ήταν τόσο ρεαλιστική, συγκεκριμένα ο τρόπος με τον οποίο ο Νιλ και ο Κρις κινούνται και καλύπτονται ο ένας τον άλλον για να πυροβολήσουν σταδιακά την έξοδο τους, έχει προβληθεί στους νεοσύλλεκτους πεζοναύτες των ΗΠΑ όσο και στους μαθητευόμενους Αξιωματικούς του Βρετανικού Στρατού ως παράδειγμα του σωστού τρόπου υποχώρησης κάτω από πυρά.

Αρχικά, η σκέψη ήταν οι δύο αντίπαλοι να πεθάνουν μαζί, αλλά επικράτησε το ο ένας να φύγει από τον μόνο άνθρωπο στον κόσμο που τον καταλάβαινε.

Όσο για τον Βαλ, η απάντησή του στο πως ένιωσε του να είναι μέρος αυτής της ταινίας, τα λέει όλα.

Το Heat, παρά τα σεναριακά θέματά του, είναι μια ιστορική ταινία, λόγω της σύμπραξης των δύο μεγαθηρίων, και όχι μόνο.
Δεν ξέρουμε πως θα είναι σήκουελ που ανακοινώθηκε, αλλά έχει η κληρονομιά της πρώτης ταινίας είναι βαριά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Cult24

Cult
24

Συνεργαστείτε
μαζί μας