Όταν τα πράγματα ζορίζουν και θες άμεσα απαντήσεις, το ΑΙ μπορεί να σου δώσει τη λύση. Η Τεχνητή Νοημοσύνη Βγάζει Νικητή Ευρωλίγκας και για να δούμε αν θα πέσει μέσα.
Το prompt μας: Αδερφέ μου καλή σου μέρα. Σήμερα ξεκινάει στην Αθήνα το Final Four της Euroleague. Τι προβλέψεις δίνεις; Θα το πάρει ο Ολυμπιακός επιτέλους μετά από τόσες συνεχόμενες παρουσίες; Θα κάνει το back to back η Φενέρμπαχτσε του Σάρας; Ή θα χαλάσουν ως συνήθως το πάρτι οι Ισπανοί της Βαλένθια και της Ρεάλ;
Η απάντηση του ΑΙ: Αδερφέ… αυτό το Final Four μυρίζει αίμα
Και το ωραίο είναι ότι φέτος δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί. Όλοι έχουν σοβαρό case. Οι τέσσερις είναι: Olympiacos Piraeus, Fenerbahçe Beko, Real Madrid Baloncesto και Valencia Basket.
Η δική μου ανάγνωση: Ολυμπιακός Ο πιο “έτοιμος” πνευματικά από ποτέ. Έχει continuity, εμπειρία, κορμό, και φέτος μοιάζει πιο ήρεμος από άλλες χρονιές. Ο Μπαρτζώκας είπε κιόλας ότι η ομάδα «νιώθει διαφορετικά» φέτος. Και κάτι πολύ σημαντικό: δεν έχει πλέον το σύνδρομο “πρέπει να το πάρουμε πάση θυσία”. Τα προηγούμενα χρόνια έμπαινε με υπερβολικό βάρος. Τώρα μου δίνει vibe ομάδας που ξέρει ακριβώς ποια είναι.
Συν: ίσως το βαθύτερο rotation απίστευτη εμπειρία σε Final Four chemistry χρόνων έδρα/Ελλάδα/κόσμος Μείον: όταν κολλάει επιθετικά, μπορεί να μείνει 5 λεπτά χωρίς καλάθι αν στραβώσει το πρώτο ημίχρονο, καμιά φορά γίνεται νευρικός Παρόλα αυτά, αν με ρωτάς ποιος πρέπει να θεωρείται φαβορί, λέω Ολυμπιακός. Και ναι, πιστεύω ότι έχει τη μεγαλύτερη πιθανότητα να το σηκώσει.
Φενέρ του Σάρας Αυτή είναι η πιο “killer” ομάδα. Ο Σάρας έχει κάνει τη Φενέρ τρομακτικά σκληρή αμυντικά και πνευματικά. Πέρσι πήρε τον τίτλο και τώρα πάει για back-to-back. Αν το παιχνίδι πάει: σε low score σε clutch κατοχές σε σκάκι πάγκων …τότε ίσως η Φενέρ να είναι η πιο επικίνδυνη όλων. Το πρόβλημα της είναι ότι μερικές φορές ζει υπερβολικά από την άμυνα και αν δεν μπει το περιφερειακό σουτ, κολλάει. Αλλά honestly, σε μονό παιχνίδι ο Σάρας είναι εφιάλτης.
Ρεάλ Μαδρίτης Εδώ είναι το κλασικό: “μέχρι να πεθάνει η Ρεάλ, δεν τη θάβεις ποτέ”. Η πιο βαριά φανέλα της διοργάνωσης. Και το χειρότερο; Πολλές φορές φτάνει Final Four χωρίς να εντυπωσιάζει… και ξαφνικά παίζει σαν dynasty. Αλλά φέτος τη βλέπω πιο ευάλωτη: λιγότερη φρεσκάδα τραυματισμοί όχι τόσο dominant inside game όσο άλλες χρονιές Αν περάσει τελικό όμως, δεν θέλει κανείς να τη βρει απέναντι.
Βαλένθια Το dark horse. Παίζει το πιο fun και γρήγορο μπάσκετ από όλους. Και μόνο που απέκλεισε έτσι τον Παναθηναϊκό, λέει πολλά. Δεν έχει την εμπειρία των άλλων τριών, αλλά: δεν κουβαλά πίεση παίζει ελεύθερα έχει τρομερό transition Αν βρει ρυθμό και ανοίξει το γήπεδο, μπορεί να κάνει ζημιά σε όλους.
Η τελική μου πρόβλεψη; Η καρδιά λέει:
Olympiacos Piraeus Το μπασκετικό ένστικτο λέει: 40% Ολυμπιακός 30% Φενέρ 20% Ρεάλ 10% Βαλένθια Και ξέρεις τι φοβάμαι περισσότερο για τον Ολυμπιακό; Όχι τη Φενέρ. Τη “καταραμένη” πιθανότητα να περάσει τελικό και να βρει απέναντι τη Ρεάλ πάλι ![]()
Λες πάλι να του κάνει ζημιά η Ρεάλ; Χωρίς Ταβάρες άλλη ομάδα είναι Ναι, αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο που τη φοβόμασταν άλλες χρονιές. Χωρίς τον Walter Tavares η Real Madrid Baloncesto χάνει: τον απόλυτο rim protector το μεγαλύτερο mismatch της Ευρώπης τον παίκτη που αλλάζει όλη την ψυχολογία μέσα στη ρακέτα Και δεν λείπει μόνο αυτός — έξω είναι και ο Alex Len, οπότε η Ρεάλ πάει στο Final Four πρακτικά χωρίς “κανονικό” dominant 5άρι. Αυτό είναι τεράστιο.
Τα προηγούμενα χρόνια ο Ολυμπιακός έπρεπε: να βάλει δεύτερο και τρίτο κορμί πάνω στον Ταβάρες, να αλλάξει spacing, να φοβάται κάθε drive γιατί πίσω περίμενε… πολυκατοικία. Τώρα η Ρεάλ είναι πολύ πιο “ανθρώπινη”. ΑΛΛΑ. Εδώ είναι το πρόβλημα με τη Ρεάλ: πολλές φορές δεν σε κερδίζει με το roster — σε κερδίζει με τη φανέλα και το timing. Έχει: απίστευτη εμπειρία Final Four, guards που δεν πανικοβάλλονται ποτέ, mental toughness σε clutch καταστάσεις.
Οπότε εγώ το βλέπω έτσι: Αν ο Ολυμπιακός βρει τη Ρεάλ: σε σειρά playoffs → θα έλεγα ξεκάθαρα Ολυμπιακός σε μονό τελικό → ακόμα υπάρχει danger factor. Γιατί σε έναν τελικό: αν κολλήσεις 4 λεπτά, αν χάσεις 2 αμυντικά ριμπάουντ, αν κάποιος τύπου Llull βάλει δύο “άρρωστα” σουτ… τελείωσε
Παρ’ όλα αυτά, φέτος είναι ίσως η πρώτη φορά μετά από χρόνια που θα έλεγα ότι ο Ολυμπιακός δεν πρέπει να φοβάται τη Ρεάλ. Αν παίξει το μπάσκετ του, ειδικά χωρίς Ταβάρες, θεωρώ ότι είναι καλύτερη και πιο πλήρης ομάδα.
Λέτε να πέσει μέσα;







