Η Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά (1999)

1471894938

Του Γιώργου Σαββίδη

 

Ένα πράγμα που αγαπάμε στο Cult24 είναι φυσικά οι καλτ ταινίες. Και επειδή έλειπε από τη συλλογή μας το διαμάντι που ακούει στο όνομα, «Η Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά», νιώσαμε την ανάγκη-υποχρέωση να κάνουμε ένα μικρό αφιέρωμα στην ταινία του Πάνου Κούτρα(ναι, αυτού που έκανε την «Στρέλα» και το «Xenia»), που ήταν και η πρώτη του.

 

Στην ταινία παρακολουθούμε αρχικά τις ζωές διάφορων, ετερόκλητων χαρακτήρων από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα που ζουν στην Αθήνα. Έτσι λοιπόν, έχουμε τον καινούργιο διευθυντή του Κέντρου Ερευνών Ουρανίων Σωμάτων, τον Αλέξη Αλεξίου, τη σχεδιάστρια μόδας και Drag Queen Τάρα, την οικογένεια του υπουργού Μπουντάλα καθώς επίσης και τη δημοσιογράφο του High TV, Εύα Μπέη. Ο μουσακάς, που αρχικά είναι όντως ένα κομμάτι μουσακά, γιγαντώνεται όταν ο Άρης, ο γιος του υπουργού, δίνει το κομμάτι που δεν έφαγε στο σκύλο του, ωστόσο, οι υπεριώδεις ακτινοβολίες ενός UFO που περνάει εκείνη τη στιγμή πάνω από τον αττικό ουρανό, θα κάνει τεράστιο τον μουσακά, που με τη παχύρρευστη μπεσαμέλ του θα φέρει τον τρόμο στην Αθήνα, σκοτώνοντας τους πάντες στο πέρασμά του. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, όλοι οι χαρακτήρες θα βρεθούν να βρίσκονται στα ίχνη του μουσακά για να καταφέρουν να δώσουν λύση σε αυτό το πρόβλημα, αλλά στην ουσία δίνοντας λύση και στις προβληματικές ζωές τους. Ο μουσακάς, που για να εξολοθρευτεί, πρέπει να βρεθεί κοντά στη θάλασσα, έχει μέσα του φυλακισμένη την Τάρα, μία κάτοικο του πλανήτη Γκόρα, η οποία εγκλωβίστηκε κατά λάθος στον πλανήτη μας.

 

Άμα διαβάσεις απλά την υπόθεση, όντως φαίνεται σουρεάλ και γελοίο. Δεν είναι όμως. Είναι μια έξοχη παρωδία της ελληνικής καθημερινότητας σε πολλές πτυχές της. Η αποξενωμένη πατριαρχική οικογένεια, με τον πατέρα-υπουργό να εξουσιάζει, την εξαρτημένη μητέρα να μην μπορεί να αντισταθεί και του παιδιού της που μοιάζει θύμα σε μια κατάσταση που δε μπορεί να ξεφύγει. Η σαπίλα της ελληνικής τηλέορασης, με την καταστροφολαγνεία που προσπαθεί να περάσει στους τηλεθεατές της και την τεράστια επιρροή που έχει σε αυτούς. Ωστόσο, περνάει και το έξοχο μήνυμα της προβολής ατόμων της lgbt κοινότητας, πολλά χρόνια πριν από τα pride, όπου δείχνει με τον πλέον απλό τρόπο ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτων σεξουαλικών προτιμήσεων, ψάχνουμε απλά την αγάπη και κάνουμε τα πάντα όταν αυτή έμφανιστεί.

 

Κλείνοντας, οφείλουμε να πούμε ότι η ταινία πήγε πολύ καλά στο εξωτερικό, και δη στη Γαλλία και στην Ιαπωνία. Παρακάτω, δες τις αφίσες από Γαλλία και Ιαπωνία, αλλά και την ίδια την ταινία.

 

(η γαλλική αφίσα της ταινίας)

 

(και προφανώς η ιαπωνική αφίσα. Ας μας πει κάποιος ποια είναι η λέξη «επίθεση» και επίσης, ποιο στο διάολο γράμμα είναι η φατσούλα τέρμα αριστερά στη μεσαία γραμμή)